sexta-feira, 27 de setembro de 2013

30º Dia de aula - Inglês

Friday, September 27th, 2013
One Day
                One day I will go to Brazil. I will visit the North and the South. I will eat typical food, like ‘’feijoada’’ and ‘’acarajé’’. I will talk to the people. I will make new friends. I will dance Brazilian music, like ‘’Samba’’ and ‘’Axé’’. Yesterday I watched a programme on TV about Brazil. Iit is a beautiful place, I will love this country located in South America. I will see wonderful beaches and I will learn Portuguese.

Um Dia
Um dia eu irei para o Brasil. Vou visitar o norte e o sul. Vou comer comida típica, como ‘’feijoada'' e '' acarajé’’. Eu vou falar com as pessoas. Vou fazer novos amigos. Eu vou dançar a música brasileira, como ‘’Samba'' e ''Axé’’. Ontem eu assisti um programa na TV sobre o Brasil. É um lugar bonito, eu amo este país localizado na América do Sul. Vou ver praias maravilhosas e eu vou aprender Português.

1)      Combine as colunas adequadamente com base no significados das palavras.
(1) – about                         (8) – pessoas
(2) – beaches                     (5) – aprender
(3) – country                      (1) – sobre, a respeito
(4) – eat                              (6) – como, tais como
(5) – learn                          (7) – fazer
(6) – like                             (9) – lugar
(7) – make                         (10) – maravilhoso
(8) – people                       (3) – país
(9) – place                          (2) – praias
(10) – wonderful               (4) – comer